Mimmi Arwidsson

Naglar

Kategori: Allmänt

Hur svårt ska det vara att sluta bita på naglar?
Nu har jag bitit ner mina naglar så jag har ont i varje fingertopp. Det är så störande att man inte kan sluta bita när man väl börjat. Jag tror att jag börja bita på mina naglar när jag var 6 år, och efter det har jag nog gjort det hela tiden tills idag. Det är ju otrevligt om man tänker efter hur mycket bakterier o skit man får under dem. Men när man kollar på tv tillexempel, då sitter man och biter, när man kör bil sitter man och biter, när man har allmänt tråkigt sitter man och biter. Iallsfall jag tänler såhär när jag bitit ner mina naglar, "nej nu ska jag inte bita mer" men sen när dom växt ut så måste man bita ner dom igen. När jag får barn en vacker dag så ska jag måla naglarna med "stopp och väx" så dom inte lär sig att bita på naglarna. För mig funkar tyvärr inte det nagellacket. 
Kommentera inlägget här: